اولین تست فراری انزو ۲۰۰۳

او در حالیکه دستانش بر روی فرمان D شکل بود به من نگاهی کرد و منتظر عکس العمل من شد. من به جز براوو چه می توانسنم بگویم؟ یک قسمت کامل از پیست مسابقه با یک ابر بزرگ از دود سفید لاستیک پوشانده شده بود. این یک تست معمولی نبود و این خودرو نیز یک خودروی معمولی به هیچ وجه نبود. این خودرو یک فراری انزو ۶۶۰ اسب به بالا بود با قیمتی معادل ۶۵۰ هزار دلار که به زیبایی توسط یکی از راننده های اصلی مارانلو بنام داریو بنوزی هدایت می شد. من بدون شک از قدرت نمایش داده شده توسط هر دو منحیر شدم. هدف بسیار ساده بود. ببینیم که آخرین مدل فراری چقدر سریع است ! صحبتی که قبل از این مطرح بود این بود که این مدل فراری در عین حال که بسیار قوی است، برای رانندگی نیز بسیار لذت بخش است و برای راندن آن به مدرک فورمول یک احتیاجی نیست، هرچند که در پروسه ساخت این خودرو از مشاوره مایکل شوماخر(دارنده ۵ مدال فورمول یک) بسیار استفاده شده است.

اولین تست فراری انزو ۲۰۰۳

او در حالیکه دستانش بر روی فرمان D شکل بود به من نگاهی کرد و منتظر عکس العمل من شد. من به جز براوو چه می توانسنم بگویم؟ یک قسمت کامل از پیست مسابقه با یک ابر بزرگ از دود سفید لاستیک پوشانده شده بود. این یک تست معمولی نبود و این خودرو نیز یک خودروی معمولی به هیچ وجه نبود. این خودرو یک فراری انزو ۶۶۰ اسب به بالا بود با قیمتی معادل ۶۵۰ هزار دلار که به زیبایی توسط یکی از راننده های اصلی مارانلو بنام داریو بنوزی هدایت می شد. من بدون شک از قدرت نمایش داده شده توسط هر دو منحیر شدم. هدف بسیار ساده بود. ببینیم که آخرین مدل فراری چقدر سریع است ! صحبتی که قبل از این مطرح بود این بود که این مدل فراری در عین حال که بسیار قوی است، برای رانندگی نیز بسیار لذت بخش است و برای راندن آن به مدرک فورمول یک احتیاجی نیست، هرچند که در پروسه ساخت این خودرو از مشاوره مایکل شوماخر(دارنده ۵ مدال فورمول یک) بسیار استفاده شده است.

تست پرهیجان ما در یک روز صبح آغاز شد، با یک انزو زرد رنگ که دستگاههای اندازه گیری به آن نسب شده بود و یک قرمز رنگ که من و بنوزی در آن بودیم. پس از ۳۰ سال تست کردن مدلهای فراری،هیچ کس این خودرو و پیست تست آن در فیورانو را بهتر از بنوزی نمی شناسد.

هر دو خودرو در حال سکون قرار گرفتند، ۱.۳ میلیون دلار ارزش و ۲۴ سیلندر و ۹۶ سوپاپ در حال کار کردن هماهنگ بودند. تکنیسین ها علامت دادند و ما به سرعت آنتن دستگاه GPS مغناطیسی را به سقف با چسب وصل کردیم ( بدنه انزو از جنس فیبر کربن است). من با راننده در مورد تست صحبت کردم و قرار شد یک دور کامل نیز با سرعت بزند تا در پیچهای مختلف، نیروی جانبی g را اندازه گیری کنیم. او سپس در را بست و ۵ دقیقه بعد بازگشت.شتابهای ثبت شده برای صفر تا صد ۳.۸، ۳.۵ و ۳.۳ ثاینه بودند.

آیا ما فکر می کنیم که انزو، سریعترین خودروی جاده است که تا به حال ساخته شده است ؟ بله.

حتی از اطلاعات ثبت شده توسط دستگاههای اندازه گیری نیز مشخص است که این مدل که پس از نام بنیانگذار فراری نام گذاری شده است ، بدون شک سریع است و شکل بدنه بسیار آئرودینامیک آن به همراه تایرهای بریجستون سفارش فراری و تجهیزان الکترونیکی فورمول یک و موتورو شاسی بسیار خوب این خودرو دیگر جایی را برای شک باقی نمی گذارد.

نوع موتور : ۱۲ سیلندر
سوپاپ ها : ۴ سوپاپ در بر هر سیلندر ، سیستم زمانبندی متغیر
قدرت : ۶۶۰ اسب بخار در ۷۸۰۰ دور
گشتاور : ۴۸۵ در ۵۵۰۰ دور
حداکثر دور موتور : ۸۲۰۰
حداکثر سرعت : بیش از ۲۰۰ مایل در ساعت
شتاب جانبی در مارپیچ ۲۰۰ فوتی : ۱.۰۲g
قیمت پایه : ۶۵۲۰۰۰ دلار .